Obchodní a dodací podmínky e-shopu NÁBYTEK-ENO
- Jsme společnost NÁBYTEK-ENO, s.r.o., sídlíme Dělnická 414, 696 81 Bzenec, IČ: 283 01 251, jsme zapsaní v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 59718 („my“), a prodáváme široké spektrum nábytku („zboží“) v e-shopu na adrese www.nabytek-eno.cz („Nábytek-ENO“, „e-shop“).
- Rádi bychom vás tímto dokumentem seznámili s našimi vzájemnými právy a povinnostmi v případě nákupu u nás na Nábytek-ENO.
- Tyto obchodní podmínky:
- jsou součástí kupní smlouvy. Pokud si spolu domluvíme něco odchylně od těchto podmínek, bude mít naše dohoda přednost. V našem vztahu se kromě toho řídíme českými zákony, zejména občanským zákoníkem (dále jen „občanský zákoník“);
- jsou v češtině a řídí se českým právním řádem. Pro případné spory jsou příslušné české soudy (tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů);
- můžeme měnit nebo doplňovat. Práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozí verze obchodních podmínek tím nejsou nijak dotčena.
- Podrobnosti o zpracování osobních údajů najdete v záložce Ochrana osobních údajů.
- Web Nábytek-ENO nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména když potřebujeme provést údržbu hardware nebo software – buď našeho anebo cizího, který používáme.
- V případě jakýchkoliv dotazů nám můžete napsat na e-mailovou adresu nabytek@nabytek-eno.cz.
I. Váš účet na Nábytek-ENO
- Na našem webu Nábytek-ENO si můžete založit váš uživatelský účet a provést z něj objednávku. Zároveň se v něm můžete podívat na historii svých objednávek a na další podrobnosti ohledně vašich objednávek. Registrace není povinná – objednávku na našem e-shopu mohou provést i neregistrovaní.
- Při registraci i při objednávání nezapomeňte na to, že musíte uvádět správně a pravdivě veškeré údaje a při jakékoliv jejich změně je aktualizovat. Vámi uvedené údaje považujeme za správné.
- Při registraci nám také udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů. Podrobnosti o zpracování osobních údajů najdete v záložce Ochrana osobních údajů.
II. Nákup nábytku
- Vystavené zboží
- Náš e-shop obsahuje všechny potřebné informace o zboží. Můžeme s vámi však uzavřít kupní smlouvu i za jiných podmínek – které si sjednáme individuálně (například pokud si budete přát objednat zboží v nestandardním množství nebo třeba zaslat do jiné země).
- Vystavením zboží vás pouze informujeme o jeho podrobnostech, vlastnostech a ceně. Aby mezi námi mohla vzniknout kupní smlouva, musíme vaši objednávku potvrdit – nemáme tak povinnost ohledně vámi objednaného zboží kupní smlouvu uzavřít (nepoužijeme ust. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku).
- Pokud je u zboží uveden zjevně chybný údaj (třeba chyba v psaní, v číslech), není tento údaj, např. cena, závazná – k uzavření kupní smlouvy tak nemůže dojít.
- Všechny ceny uvádíme včetně všech daní a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
- Vezměte, prosíme, na vědomí, že:
- zobrazené potahové látky se mohou lišit od skutečnosti vlivem technických důvodu (nastavení monitoru, stáří, osvětlení v místnosti atd.),
- vyhrazujeme si právo rozdílu odstínu potahu v závislosti na výrobních změnách výrobce, které nejsme schopni ovlivnit,
- foto je ilustrační, dekorace není součástí výrobku,
- u dřevěných částí, když se jedná o přírodní dřevo, jednotlivé části mořené stejným mořidlem mohou vykazovat mírné barevné odlišnosti – moření tak zvýrazňuje strukturu a přírodní vlastnosti dřeva.
- zobrazené části zboží z lamina mohou vykazovat mírné barevné odlišnosti.
- Jak probíhá objednávka?
- Naše zboží si můžete pořídit prostřednictvím formuláře, který obsahuje zejména informace o zboží, ceně, způsobu úhradu ceny a požadovaném způsobu dodání zboží a o nákladech s tím spojených. Na základě těchto informací je vytvořena objednávka („Objednávka“).
- Poté, co obdržíme a potvrdíme vaši Objednávku, vám na uvedený e-mail zašleme potvrzení, že se Objednávka vyřizuje. Tímto okamžikem mezi sebou uzavíráme kupní smlouvu – tedy v momentě, kdy vám takovou potvrzující zprávu doručíme. Pokud bude charakter objednávky neobvyklý (např. vysoká cena či vysoké množství), můžeme vás požádat o dodatečné potvrzení Objednávky. V takovém případě bude kupní smlouva uzavřena ve chvíli, kdy obdržíme potvrzení této Objednávky.
- Náklady na používání komunikačních prostředků, které vám vzniknou v souvislosti s jednáním o uzavření smlouvy mezi námi, jdou za vámi.
- V závislosti na charakteru objednávky po vás můžeme požadovat úhradu zálohy ve výši, kterou stanovíme. Pokud zálohu ve stanovený termín neuhradíte, vaši objednávku stornujeme.
- Co nastane po objednávce?
- Orientační dodací lhůty jsou uvedeny u každého zboží a začínají běžet pátým dnem od našeho potvrzení vaší objednávky.
- Ještě jednou upozorňujeme, že tyto dodací lhůty jsou pouze orientační – vzhledem k šíři nabízeného sortimentu nemůžeme garantovat nevyprodání skladových zásob a s tím spojené případné prodloužení publikované dodací lhůty. Zároveň se dodací lhůty mohou prodloužit kvůli nepředvídatelnosti vývoje pandemie co-vid19. O prodloužení lhůty vám dáme neprodleně vědět.
- Ke změně dodací lhůty může dojít v období překlenutí kalendářního roku (kdy objednávka, která byla provedena po stop stavu bude brána jako objednávka provedená v lednu a bude tak v lednu začínat její běh lhůty, jelikož po stop stavu dochází k zastavení dodávek zboží od výrobců – upozorňujeme, že to nemusí znamenat, že vaše zboží bude také v lednu doručeno – v lednu započne běžet dodací lhůta pro dané zboží).
- Vyhrazujeme si právo od smlouvy odstoupit v případě, že objednané zboží nebude na skladu a ani nebude v přiměřené době od uzavření kupní smlouvy naskladněno.
- Zboží máte povinnost převzít. Pokud ho nepřevezmete, můžeme to považovat za odstoupení od smlouvy. V takovém případě vám vrátíme částku, kterou jste nám za zboží a jeho doručení k vám zaplatili, vezměte však na vědomí, že náklady spojené se zasláním zboží zpět k nám po vás můžeme chtít uhradit – jsme v takovém případě oprávnění tuto částku jednostranně započíst proti kupní ceně.
- Zjevné poškození zboží či poškození obalu při doručování ihned řešte s řidičem a případné nedostatky spolu sepište. Takové zboží totiž nemusíte od řidiče převzít. Pokud řidiči nic při předání nevytknete, máme za to, že zásilka byla v pořádku a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nemusíme brát zřetel.
- Jak se dostane zboží k vám
- Zboží si můžete vyzvednout u nás na centrále po naší předešlé dohodě na adrese Dělnická 414, Bzenec. Dále ho vozíme naší vlastní dopravou, kdy zboží zaplatíte v hotovosti anebo kartou našemu řidiči. Přepravou DPD zasíláme zboží jen ve výjimečných případech. Vezměte, prosíme, na vědomí, že máme právo měnit způsob dopravy s ohledem na objednané množství a charakter zboží.
- Dopravou nebo přepravou rozumíme, že dopravce nebo přepravce přepraví zboží z místa odeslání na místo určení – nerozumí se tím vynesení objednaného zboží ani jeho montáž. Pokud budete chtít zboží vynést nebo smontovat, dejte nám předtím vědět, domluvíme se.
- Uzavřením kupní smlouvy akceptujete níže uvedené ceny za dodání zboží naší vlastní dopravou:
- Cena dopravy při objednávce zboží do 10.000,- Kč, kterou jako kupující hradíte, činí 500,- Kč,
- Cena dopravy při objednávce zboží nad 10.000,- Kč, kterou jako kupující hradíte, činí 600,- Kč,
- Cena dopravy u vybraného zboží je zdarma.
III. Platba za zboží
- Cenu za zboží a případné s nákupem spojené náklady můžete uhradit:
- v hotovosti nebo kartou u řidiče;
- převodem na náš bankovní účet (222 926 220/0300 pro ČR, 400 906 1094/7500 pro SK, kdy jako variabilní symbol uveďte číslo vaší objednávky);
- prostřednictvím splátkového prodeje Home Credit (Informace o předání údajů společnosti Home Credit a.s. pro potřeby předvyplnění žádosti o poskytnutí služby jsou naleznete zde ).
- Po zvolení způsobu platby se řiďte příslušnými pokyny k provedení platby.
- V případě bezhotovostní platby je cena zaplacena okamžikem připsání příslušné částky na náš účet.
- Po uhrazení ceny vám vystavíme daňový doklad splňující požadavky právních předpisů. Daňový doklad vám předáme při převzetí zboží.
- Vlastnické právo ke zboží na vás přechází dnem zaplacení kupní ceny.
- Jsme plátci DPH. Ceny jsou tak uvedeny s DPH.
- Podle zákona o evidenci tržeb jsme povinni vám vystavit v případě evidované tržby účtenku. Zároveň zaevidujeme přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
- Pokud budete jako kupující – podnikatel v prodlení s placením peněžitého plnění podle této smlouvy, máme právo od vás požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
IV. Když se rozhodnete vrátit zboží do 14 dnů
- Tento článek týkající se odstoupení se uplatní jen v případě, kdy u nás objednáváte jako spotřebitel = fyzická osoba, která nenakupuje pro svou podnikatelskou činnost. České zákony vám v takovém případě garantují určitá práva. Pokud u nás nakoupíte v rámci své podnikatelské činnosti (tedy jako právnická osoba nebo na IČ), spotřebitelská práva se na vás nevztahují – mimo jiné vám nepřísluší právo vrátit zboží do 14 dnů a tento článek IV. se vás tedy netýká.
- Jako spotřebitel máte právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené přes internet do 14 dnů od převzetí zboží. O vašem úmyslu odstoupit nás musíte informovat – e-mailem nebo dopisem. Prosíme, napište nám, co a kdy jste u nás kupovali (uveďte nám přesný název zboží, jeho popis, případnou variantu a cenu), jaké bylo číslo objednávky a jak a kam vám máme poslat peníze zpět (číslo účtu vč. variabilního symbolu, pod kterým si budete přát peníze uhradit). Můžete použít vzorový formulář pro odstoupení dostupný zde.
- V některých případech však od koupě zboží odstoupit nejde – a to třeba v případě koupě zboží v uzavřeném obalu, které po vynětí z obalu již nejde z hygienických důvodů vrátit (např. matrace a chrániče matrace, polštáře) nebo třeba od zboží, které bylo upraveno na vaše přání nebo vám na míru (např. vybrali jste si potahový materiál, dřevo, barvu , moření).
- Bezodkladně po předání nebo alespoň prokázání vrácení zboží vám vrátíme částku odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání, a to stejným způsobem, jakým jsme platbu od vás přijali. Pro vrácení částky máme až 14 dnů od vašeho odstoupení, budeme ale potřebovat doklad o tom, že zboží bylo vypraveno zpět k nám. Zboží nám můžete po naší předešlé domluvě zaslat nebo předat na adresu naší centrály, Dělnická 414, Bzenec. Zboží musí být vráceno kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Máme právo ve výše uvedené lhůtě posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a nepoužité a zda jste nezpůsobil snížení hodnoty zboží jiným nakládáním, než je s ohledem na povahu a vlastnosti zboží nutné. Náklady na vrácení zboží k nám nesete vy.
- Pokud nám vrátíte zboží poškozené vaším nesprávným zacházením, můžeme vrácenou kupní cenu ponížit o částku odpovídající poškození (jakožto náhradu za snížení hodnoty zboží).
- Máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. K tomu se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Řešení se zahájí jen na váš návrh, a to v případě, kdyby se nepodařilo vyřešit spor přímo s námi. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás uplatnil své právo poprvé. Zahájit mimosoudní řešení sporu jde i online prostřednictvím platformy ODR dostupné tady: ec.europa.eu/consumers/odr/.
V. Když bude mít zboží vadu
- Pro seznámení se s podmínkami reklamace (které jsou součástí těchto podmínek), se podívejte na tuto stránku.
VI. Vyšší moc
- Ani jedna ze stran neodpovídá za prodlení s plněním či nesplněním svých povinností vyplývajících ze smlouvy nebo za případné škody, pokud toto prodlení či nesplnění bylo způsobeno vyšší mocí (což je mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na vůli stran).
- Strana, která se dovolává vyšší moci, musí bez prodlení informovat druhou stranu o události, jejím začátku a pravděpodobném trvání. Podobným způsobem musí strana sdělit okamžik ukončení události.
V Bzenci, dne 4.12.2020