Obchodní a dodací podmínky

Obchodní a dodací podmínky e-shopu NÁBYTEK-ENO

  1. Jsme společnost NÁBYTEK-ENO, s.r.o., sídlíme Dělnická 414, 696 81 Bzenec, IČ: 283 01 251, jsme zapsaní v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 59718 („my“), a prodáváme široké spektrum nábytku („zboží“) v e-shopu na adrese www.nabytek-eno.cz („Nábytek-ENO“, „e-shop“).
  2. Rádi bychom vás tímto dokumentem seznámili s našimi vzájemnými právy a povinnostmi v případě nákupu u nás na Nábytek-ENO.
  3. Tyto obchodní podmínky:
    1. jsou součástí kupní smlouvy. Pokud si spolu domluvíme něco odchylně od těchto podmínek, bude mít naše dohoda přednost. V našem vztahu se kromě toho řídíme českými zákony, zejména občanským zákoníkem (dále jen „občanský zákoník“);
    2. jsou v češtině a řídí se českým právním řádem. Pro případné spory jsou příslušné české soudy (tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů);
    3. můžeme měnit nebo doplňovat. Práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozí verze obchodních podmínek tím nejsou nijak dotčena.
  1. Podrobnosti o zpracování osobních údajů najdete v záložce Ochrana osobních údajů.
  2. Web Nábytek-ENO nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména když potřebujeme provést údržbu hardware nebo software – buď našeho anebo cizího, který používáme.
  3. V případě jakýchkoliv dotazů nám můžete napsat na e-mailovou adresu nabytek@nabytek-eno.cz.

I. Váš účet na Nábytek-ENO

  1. Na našem webu Nábytek-ENO si můžete založit váš uživatelský účet a provést z něj objednávku. Zároveň se v něm můžete podívat na historii svých objednávek a na další podrobnosti ohledně vašich objednávek. Registrace není povinná – objednávku na našem e-shopu mohou provést i neregistrovaní.
  2. Při registraci i při objednávání nezapomeňte na to, že musíte uvádět správně a pravdivě veškeré údaje a při jakékoliv jejich změně je aktualizovat. Vámi uvedené údaje považujeme za správné.
  3. Při registraci nám také udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů. Podrobnosti o zpracování osobních údajů najdete v záložce Ochrana osobních údajů.

II. Nákup nábytku

  • Vystavené zboží
  1. Náš e-shop obsahuje všechny potřebné informace o zboží. Můžeme s vámi však uzavřít kupní smlouvu i za jiných podmínek – které si sjednáme individuálně (například pokud si budete přát objednat zboží v nestandardním množství nebo třeba zaslat do jiné země).
  2. Vystavením zboží vás pouze informujeme o jeho podrobnostech, vlastnostech a ceně. Aby mezi námi mohla vzniknout kupní smlouva, musíme vaši objednávku potvrdit – nemáme tak povinnost ohledně vámi objednaného zboží kupní smlouvu uzavřít (nepoužijeme ust. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku).
  3. Pokud je u zboží uveden zjevně chybný údaj (třeba chyba v psaní, v číslech), není tento údaj, např. cena, závazná – k uzavření kupní smlouvy tak nemůže dojít.
  4. Všechny ceny uvádíme včetně všech daní a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
  5. Vezměte, prosíme, na vědomí, že:
    1. zobrazené potahové látky se mohou lišit od skutečnosti vlivem technických důvodu (nastavení monitoru, stáří, osvětlení v místnosti atd.),
    2. vyhrazujeme si právo rozdílu odstínu potahu v závislosti na výrobních změnách výrobce, které nejsme schopni ovlivnit,
    3. foto je ilustrační, dekorace není součástí výrobku,
    4. u dřevěných částí, když se jedná o přírodní dřevo, jednotlivé části mořené stejným mořidlem mohou vykazovat mírné barevné odlišnosti – moření tak zvýrazňuje strukturu a přírodní vlastnosti dřeva.
    5. zobrazené části zboží z lamina mohou vykazovat mírné barevné odlišnosti.
  • Jak probíhá objednávka?
  1. Naše zboží si můžete pořídit prostřednictvím formuláře, který obsahuje zejména informace o zboží, ceně, způsobu úhradu ceny a požadovaném způsobu dodání zboží a o nákladech s tím spojených. Na základě těchto informací je vytvořena objednávka („Objednávka“).
  2. Poté, co obdržíme a potvrdíme vaši Objednávku, vám na uvedený e-mail zašleme potvrzení, že se Objednávka vyřizuje. Tímto okamžikem mezi sebou uzavíráme kupní smlouvu – tedy v momentě, kdy vám takovou potvrzující zprávu doručíme. Pokud bude charakter objednávky neobvyklý (např. vysoká cena či vysoké množství), můžeme vás požádat o dodatečné potvrzení Objednávky. V takovém případě bude kupní smlouva uzavřena ve chvíli, kdy obdržíme potvrzení této Objednávky.
  3. Náklady na používání komunikačních prostředků, které vám vzniknou v souvislosti s jednáním o uzavření smlouvy mezi námi, jdou za vámi.
  4. V závislosti na charakteru objednávky po vás můžeme požadovat úhradu zálohy ve výši, kterou stanovíme. Pokud zálohu ve stanovený termín neuhradíte, vaši objednávku stornujeme.
  • Co nastane po objednávce?
  1. Orientační dodací lhůty jsou uvedeny u každého zboží a začínají běžet pátým dnem od našeho potvrzení vaší objednávky.
  2. Ještě jednou upozorňujeme, že tyto dodací lhůty jsou pouze orientační – vzhledem k šíři nabízeného sortimentu nemůžeme garantovat nevyprodání skladových zásob a s tím spojené případné prodloužení publikované dodací lhůty. Zároveň se dodací lhůty mohou prodloužit kvůli nepředvídatelnosti vývoje pandemie co-vid19. O prodloužení lhůty vám dáme neprodleně vědět.
  3. Ke změně dodací lhůty může dojít v období překlenutí kalendářního roku (kdy objednávka, která byla provedena po stop stavu bude brána jako objednávka provedená v lednu a bude tak v lednu začínat její běh lhůty, jelikož po stop stavu dochází k zastavení dodávek zboží od výrobců – upozorňujeme, že to nemusí znamenat, že vaše zboží bude také v lednu doručeno – v lednu započne běžet dodací lhůta pro dané zboží).
  4. Vyhrazujeme si právo od smlouvy odstoupit v případě, že objednané zboží nebude na skladu a ani nebude v přiměřené době od uzavření kupní smlouvy naskladněno.
  5. Zboží máte povinnost převzít. Pokud ho nepřevezmete, můžeme to považovat za odstoupení od smlouvy. V takovém případě vám vrátíme částku, kterou jste nám za zboží a jeho doručení k vám zaplatili, vezměte však na vědomí, že náklady spojené se zasláním zboží zpět k nám po vás můžeme chtít uhradit – jsme v takovém případě oprávnění tuto částku jednostranně započíst proti kupní ceně.
  6. Zjevné poškození zboží či poškození obalu při doručování ihned řešte s řidičem a případné nedostatky spolu sepište. Takové zboží totiž nemusíte od řidiče převzít. Pokud řidiči nic při předání nevytknete, máme za to, že zásilka byla v pořádku a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nemusíme brát zřetel.
  • Jak se dostane zboží k vám
  1. Zboží si můžete vyzvednout u nás na centrále po naší předešlé dohodě na adrese Dělnická 414, Bzenec. Dále ho vozíme naší vlastní dopravou, kdy zboží zaplatíte v hotovosti anebo kartou našemu řidiči. Přepravou DPD zasíláme zboží jen ve výjimečných případech. Vezměte, prosíme, na vědomí, že máme právo měnit způsob dopravy s ohledem na objednané množství a charakter zboží.
  2. Dopravou nebo přepravou rozumíme, že dopravce nebo přepravce přepraví zboží z místa odeslání na místo určení – nerozumí se tím vynesení objednaného zboží ani jeho montáž. Pokud budete chtít zboží vynést nebo smontovat, dejte nám předtím vědět, domluvíme se.
  3. Uzavřením kupní smlouvy akceptujete níže uvedené ceny za dodání zboží naší vlastní dopravou:
    1. Cena dopravy při objednávce zboží do 10.000,- Kč, kterou jako kupující hradíte, činí 500,- Kč, 
    2. Cena dopravy při objednávce zboží nad 10.000,- Kč, kterou jako kupující hradíte, činí 600,- Kč, 
    3. Cena dopravy u vybraného zboží je zdarma.

III. Platba za zboží

  1. Cenu za zboží a případné s nákupem spojené náklady můžete uhradit:
    1. v hotovosti nebo kartou u řidiče;
    2. převodem na náš bankovní účet (222 926 220/0300 pro ČR, 400 906 1094/7500 pro SK, kdy jako variabilní symbol uveďte číslo vaší objednávky);
    3. prostřednictvím splátkového prodeje Home Credit (Informace o předání údajů společnosti Home Credit a.s. pro potřeby předvyplnění žádosti o poskytnutí služby jsou naleznete zde ).
  2. Po zvolení způsobu platby se řiďte příslušnými pokyny k provedení platby.
  3. V případě bezhotovostní platby je cena zaplacena okamžikem připsání příslušné částky na náš účet.
  4. Po uhrazení ceny vám vystavíme daňový doklad splňující požadavky právních předpisů. Daňový doklad vám předáme při převzetí zboží.
  5. Vlastnické právo ke zboží na vás přechází dnem zaplacení kupní ceny.
  6. Jsme plátci DPH. Ceny jsou tak uvedeny s DPH.
  7. Podle zákona o evidenci tržeb jsme povinni vám vystavit v případě evidované tržby účtenku. Zároveň zaevidujeme přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
  8. Pokud budete jako kupující – podnikatel v prodlení s placením peněžitého plnění podle této smlouvy, máme právo od vás požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

IV. Když se rozhodnete vrátit zboží do 14 dnů

  1. Tento článek týkající se odstoupení se uplatní jen v případě, kdy u nás objednáváte jako spotřebitel = fyzická osoba, která nenakupuje pro svou podnikatelskou činnost. České zákony vám v takovém případě garantují určitá práva. Pokud u nás nakoupíte v rámci své podnikatelské činnosti (tedy jako právnická osoba nebo na IČ), spotřebitelská práva se na vás nevztahují – mimo jiné vám nepřísluší právo vrátit zboží do 14 dnů a tento článek IV. se vás tedy netýká.
  2. Jako spotřebitel máte právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené přes internet do 14 dnů od převzetí zboží. O vašem úmyslu odstoupit nás musíte informovat – e-mailem nebo dopisem. Prosíme, napište nám, co a kdy jste u nás kupovali (uveďte nám přesný název zboží, jeho popis, případnou variantu a cenu), jaké bylo číslo objednávky a jak a kam vám máme poslat peníze zpět (číslo účtu vč. variabilního symbolu, pod kterým si budete přát peníze uhradit). Můžete použít vzorový formulář pro odstoupení dostupný zde.
  3. V některých případech však od koupě zboží odstoupit nejde – a to třeba v případě koupě zboží v uzavřeném obalu, které po vynětí z obalu již nejde z hygienických důvodů vrátit (např. matrace a chrániče matrace, polštáře) nebo třeba od zboží, které bylo upraveno na vaše přání nebo vám na míru (např. vybrali jste si potahový materiál, dřevo, barvu , moření).
  4. Bezodkladně po předání nebo alespoň prokázání vrácení zboží vám vrátíme částku odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání, a to stejným způsobem, jakým jsme platbu od vás přijali. Pro vrácení částky máme až 14 dnů od vašeho odstoupení, budeme ale potřebovat doklad o tom, že zboží bylo vypraveno zpět k nám. Zboží nám můžete po naší předešlé domluvě zaslat nebo předat na adresu naší centrály, Dělnická 414, Bzenec. Zboží musí být vráceno kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Máme právo ve výše uvedené lhůtě posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a nepoužité a zda jste nezpůsobil snížení hodnoty zboží jiným nakládáním, než je s ohledem na povahu a vlastnosti zboží nutné. Náklady na vrácení zboží k nám nesete vy.
  5. Pokud nám vrátíte zboží poškozené vaším nesprávným zacházením, můžeme vrácenou kupní cenu ponížit o částku odpovídající poškození (jakožto náhradu za snížení hodnoty zboží).
  6. Máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. K tomu se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Řešení se zahájí jen na váš návrh, a to v případě, kdyby se nepodařilo vyřešit spor přímo s námi. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás uplatnil své právo poprvé. Zahájit mimosoudní řešení sporu jde i online prostřednictvím platformy ODR dostupné tady: ec.europa.eu/consumers/odr/.

V. Když bude mít zboží vadu

  1. Pro seznámení se s podmínkami reklamace (které jsou součástí těchto podmínek), se podívejte na tuto stránku.

VI. Vyšší moc

  1. Ani jedna ze stran neodpovídá za prodlení s plněním či nesplněním svých povinností vyplývajících ze smlouvy nebo za případné škody, pokud toto prodlení či nesplnění bylo způsobeno vyšší mocí (což je mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na vůli stran).
  2. Strana, která se dovolává vyšší moci, musí bez prodlení informovat druhou stranu o události, jejím začátku a pravděpodobném trvání. Podobným způsobem musí strana sdělit okamžik ukončení události.

V Bzenci, dne 4.12.2020

Menu
Slovensky